BloggesT-

.

loading...

Monday 25 July 2016

Sepuluh Lapangan Terbang Terbesar Di Dunia (2016)

Pengangkutan udara sudah pasti mod terpantas pengangkutan sekitar. Ia juga adalah bentuk yang paling selesa pengangkutan semua orang mahukan untuk menikmati sekali dalam seumur hidup. Pada mulanya, ia tidak popular kerana ia semakin hari ini. Mungkin, jika anda tidak menggunakan dalam hidup anda, maka anda mesti berada dalam saluran merancang penerbangan anda.Terdapat pelbagai lapangan terbang di seluruh dunia bahawa anda tidak boleh hanya terlepas mendarat di. Ini lapangan terbang sering menyediakan perkhidmatan berprestij seperti penginapan, membeli-belah, keselamatan, imigresen dan lain-lain perkhidmatan pelanggan penting. 

Berikut adalah senarai yang disusun teratas 10 lapangan terbang terbesar di dunia 2016 ulasan anda boleh mempertimbangkan untuk bercuti penerbangan anda yang seterusnya.


1. King Fahd Lapangan Terbang Antarabangsa di Arab Saudi (77.600 hektar)

Ini terletak 20 km ke barat laut Dammam di Arab Saudi. Ia adalah lapangan terbang terbesar di dunia dikendalikan oleh Pihak Berkuasa Am Penerbangan Awam. Ia telah dibuka pada tahun 1990. Ia adalah lapangan terbang pertama di Arab Saudi untuk menggunakan kedai-kedai bebas cukai. Ia juga mempunyai kedai yang berasingan di mana penumpang membeli hadiah dan barangan lain. Selain itu, terdapat beberapa restoran, bank, dan kafeteria. Ia mempunyai enam terminal yang mana tiga adalah untuk pemprosesan penumpang. Tahap ketiga adalah bagi ketibaan, 4 untuk menaiki dan keenam adalah untuk berlepas. The Royal Family dikhaskan untuk pegawai-pegawai kerajaan, Arab Saudi Royal keluarga dan tetamu lain.Lapangan Terbang Antarabangsa King Fahd di Arab Saudi


King Fahd International Airport in Saudi Arabia                               
Lapangan Terbang Antarabangsa King Fahd di Arab Saudi

 

2. Lapangan Terbang Antarabangsa Denver (13.726 ha)
Denver merupakan lapangan terbang kedua terbesar di dunia dan yang terbesar di Amerika Syarikat. Ia adalah titik pusat untuk pelbagai syarikat penerbangan seperti Frontier, Syarikat dan Great Lakes. Ia merekodkan sekitar 31 juta penumpang dan 635.445 penerbangan setiap tahun. DIA mempunyai pelbagai grotesques terletak di atas pintu keluar. Sebuah jambatan pejalan kaki menghubungkan Concourse A ke terminal di mana pelancong boleh melihat cukai pesawat di bawahnya. Terminal ini telah dipisahkan kepada dua belah timur dan barat untuk penumpang mudah mengambil dan menurunkan. DIA mempunyai tiga terbilang yang berbeza yang dipisahkan berjauhan antara satu sama lain. Ia adalah lapangan terbang terbaik di seluruh Amerika Syarikat.

  Denver International Airport

                                              Lapangan Terbang Antarabangsa Denver 

3. Lapangan Terbang Antarabangsa Dallas (7800 ha)Ini terletak di bahagian tengah Dallas dan Forth Worth. Ia adalah yang ketiga paling sibuk dan kesembilan dalam trafik penumpang. Ia mempunyai lima terminal dengan 165 pintu. Ia diperkembangkan untuk menampung sehingga 13 terminal 260 pintu. / Lapangan Terbang Antarabangsa Dallas Fort membentuk hub terbesar bagi kebanyakan American Airlines. Malah, penerbangan harian mencapai 900 setiap hari. Tahun lepas, DFW mencatatkan besar penumpang 64.174.163. Ia adalah titik pusat utama bagi kebanyakan UPS, Penerbangan Amerika, dan Airlines.


Dallas International Airport                                             Lapangan Terbang Antarabangsa Dallas 

4. Lapangan Terbang Antarabangsa Pudong Shanghai (3350 ha)Shanghai Pudong adalah antara lapangan terbang antarabangsa yang besar yang membawa banyak mengendalikan penerbangan antarabangsa seperti DHL, China Cargo Airlines, FedEx Express, China Eastern Airlines, dan Yangtze River Express. Ia memuatkan sehingga 51.661.800 penumpang. Lapangan Terbang Antarabangsa Pudong mengendalikannya. Shanghai Pudong International Airport

                                 Lapangan Terbang Antarabangsa Shanghai Pudong 

5. Lapangan Terbang Charles de Gaulle (3200 ha)Charles de Gaulle terletak di sebelah timur laut Paris. Aero Pelabuhan de Paris menguruskan ia. Ia adalah pusat operasi pusat untuk syarikat penerbangan seperti FedEx Express, Air France, dan Delta Air Lines. Ia boleh menampung kira-kira 62, 052, 917 penumpang dan 497.763 operasi pesawat tahunan. Ia adalah salah satu lapangan terbang terbesar di dunia. Ia merupakan lapangan terbang ke-2 paling sibuk di Eropah dan ke-12 dalam pengendalian kargo.


 

6. Lapangan Terbang Antarabangsa Madrid Barajas (3050 ha)Madrid Barajas di Sepanyol adalah antara lapangan terbang antarabangsa terbesar di dunia. Ia terletak di bahagian utara Puerta Del Sol di bahagian tengah pusat Madrid. Ia mempunyai ruang sebanyak 3050 hektar. Ia dilengkapi dengan kemudahan yang mencukupi yang boleh mengendalikan sehingga 41, 833.374 penumpang dalam setahun. Bilangan operasi yang ia boleh mengendalikan adalah 322.601. Ia menjalankan semua penerbangan ke Asia, Amerika, Kanada dan Eropah di kalangan bahagian-bahagian lain. Ia mempunyai seramai empat landasan yang 2-2 adalah selari antara satu sama lain. Madrid Barajas International Airport

                                       Lapangan Terbang Antarabangsa Madrid Barajas


7. Lapangan Terbang Antarabangsa Bangkok (2980 ha)Ini juga dirujuk sebagai Suvarnabhumi Airport Bangkok. Thailand PLC beroperasi lapangan terbang ini. Ia adalah rumah kepada banyak penerbangan domestik dan antarabangsa. Menurut statistik 2014, pergerakan dikendalikan oleh Lapangan Terbang Antarabangsa Bangkok adalah 289.568. Ia mempunyai kapasiti pengendalian penumpang 8, 279.790 domestik dan 38,143562 penumpang antarabangsa. Ia merupakan lapangan terbang paling sibuk di Thailand puluh yang paling sibuk di dunia dan keenam di seluruh Asia. Ia telah dibuka pada tahun 2006 dan mengambil semua penerbangan Don Mueang. Ia mempunyai terminal penumpang terbesar 563,000 kaki persegi. Ia adalah terminal yang terbesar pernah dibina dalam fasa tunggal.


Bangkok International Airport                                         Lapangan Terbang Antarabangsa Bangkok


8. Lapangan Terbang Antarabangsa O'Hare Chicago (2610 ha)Ini terletak di sebelah barat laut Chicago, Illinois. Ia merupakan lapangan terbang ketiga paling sibuk di Amerika dan yang keenam di dunia dalam kapasiti pengendalian penumpang. Ini ia merupakan satu daripada hab syarikat penerbangan terbesar di Amerika Syarikat mengendalikan pelbagai syarikat penerbangan seperti Air Choice satu dan American Airlines. Ia boleh mengendalikan kapasiti penumpang 70.075.024 dan 871.933 operasi pesawat.


Chicago O’Hare International Airport                                       Lapangan Terbang Antarabangsa O'Hare Chicago


9. Lapangan Terbang Antarabangsa Kaherah (2550 ha)Cairo adalah satu lagi lapangan terbang paling sibuk dan terbesar antarabangsa. Ia terletak di sebelah utara Kaherah. Ia adalah pusat untuk pelbagai syarikat penerbangan seperti Alexandria, Almasria Universal, EgyptAir dan AMC Airlines. Ia mempunyai kapasiti pengendalian penumpang 14.711.500 tahunan. Lapangan Terbang Antarabangsa Cairo mempunyai tiga terminal. Terdapat terminal kargo baru sedang dibina.


Cairo International Airport                                           Lapangan Terbang Antarabangsa Kaherah 

10. Lapangan Terbang Antarabangsa Beijing Capital (2330 ha)Ini terletak di timur laut bandar Beijing. Ia mempunyai ruang 2330 ha. Ia dimiliki dan dikendalikan oleh Beijing Capital International Airport Syarikat. ia merupakan lapangan terbang paling sibuk di dunia dengan jumlah penumpang yang tinggi sebanyak 86 130 390. Ia juga mempunyai bilangan terbesar operasi sehingga 581.773 pergerakan penerbangan. Ia mempunyai pembinaan yang terbaik dengan jabatan-jabatan yang sangat baik yang menyediakan perkhidmatan pelanggan yang tiada tandingan. trafik penumpang Lapangan Terbang Antarabangsa Beijing semakin bertambah hari demi hari.


Beijing Capital International Airport                                  Lapangan Terbang Antarabangsa Beijing Capital


Kesimpulan: Ini adalah lapangan terbang antarabangsa terbesar terbaik di dunia berdasarkan saiz. Jika anda bercadang untuk melangkah kaki anda di lapangan terbang terbesar di dunia, maka anda boleh pergi ke mana-mana pilihan perjalanan di atas. Ini boleh menjadi kenangan hidup terbaik yang pernah anda mahu berkongsi. Hidup ini terlalu singkat untuk hidup bermimpi tentang perjalanan penerbangan anda. Orang terbang dan anda juga boleh terbang percutian ini akan datang.

Share:
loading...

Artikel Terbaru

Labels

Translate

Labels

Babab.NeT-

Jumlah PelawaT